top of page
„Se observă contextul, se stabilesc valorile, se încorporează noul în spiritul arhitecturii contemporane”.

DESPRE ÎNCEPUTUL NOSTRU.

DE CE FOLKA?

Respectăm tradițiile

Când ne gândim la o aÈ™ezare tradiÈ›ională, vedem în faÈ›a noastră o imagine romantizată: căsuÈ›e îngrijite se aliniază frumos pe o strada îngustă. În realitate, plimbându-ne prin aÈ™ezările noastre, putem vedea case verzi, roÈ™ii È™i violete, turnuleÈ›e, vile cu mai multe etaje care domină împrejurimile lor, decoraÈ›iuni de faÈ›adă din polistiren È™i multe alte minuni care nu se încadrează în imaginea de ansamblu a străzilor noastre, È™i să nu uităm nici de distrugerea sistematică a satelor de la sfârÅŸitul secolului trecut.

 

 

Am creat Folka pentru a oferi alternative care să răspundă la aÈ™teptărilor tehnologice È™i de confort ale secolului 21, dar respectând atmosfera tradiÈ›ională a aÈ™ezărilor noastre. Proiectele noastre tip evită pastiÈ™ele arhitecturale, dar pot fi numite tradiÈ›ionale prin scara È™i caracteristicile stilistice generale, combinând în acelaÈ™i timp organic valorile păstrate cu tendinÈ›ele arhitecturii contemporane. Am respectat cu stricteÈ›e ghidurile de proiectare emise de Ordinul ArhitecÈ›ilor din România defalcate pe regiuni, È™i reglementările Uniunii Europene pentru eficienÈ›a energetică a clădirilor.

P3_Cam10_dekor.jpg

MISIUNEA NOASTRÄ‚

Creăm case durabile

Conceptul de proiecte tip este deja foarte răspândit în Europa de Vest, È™i câÈ™tigă teren È™i în România . Fără îndoială, oamenii au cumpărat până acum È™i vor continua să cumpere proiecte tip, economisind nu numai timp de proiectare, ci È™i bani. După o scurtă căutare pe internet, toată lumea poate găsi exemple de modele de casă, dar unde sunt locuinÈ›ele care sunt contemporane, dar în acelaÈ™i timp reprezintă valori locale,? Există iniÈ›iative bune, dar simÈ›im o lipsă în direcÈ›ia aceasta, o lipsă care dorim să umplem cu Folka.

ÎN SPATELE PROIECTELOR TIP

Cercetări și analize lungi l-au precedat pe Folka

Proiectele noastre tip se bazează pe multe observaÈ›ii È™i cercetări îndelungate. Am încercat să defalcăm elementele tradiÈ›ionale, să vedem ce este atât de reprezentativ încât este aproape obligatoriu să păstrăm È™i ce poate primi o actualizare contemporană. Am observat cele mai comune forme È™i planimetrii, iar după o mulÈ›ime de idei, È™i variante au luat naÈ™tere proiectele care pot fi vizualizate pe site-ul nostru.

„ReÈ›eta” la care am ajuns poate fi transformată în variante infinite. Dacă vă place

spiritul Folka dar nu ați găsit proiectul perfect pentru dumneavoastră, vă propunem să comandați un proiect personalizat.

​

​

​

Literatura pe care se bazează cercetarea:

József Huszka: A székely ház, editura Kedvenc, Odorheiu Secuiesc, 2016

Árpád Furu: Táji tagolódás Erdély népi építészetében, editura Exit, Cluj-Napoca, 2017

Ordinul ArhitecÈ›ilor din România, Miklós KöllÅ‘: Ghid de arhitectură pentru încadrare în specificul local din mediul rural Zona Secuime

pexels-antoni-shkraba-production-8837511_edited.jpg

DESPRE ECHIPA NOASTRÄ‚

Cine se află în spatele lui Folka?

Ideea Folka provine de la arhitectul Bokor Milán. Încă din tinereÈ›e îÈ™i dorea să fie arhitect, È™i ca absolvent al Facultății de Arhitectură È™i Urbanism a Universității Tehnice din Cluj-Napoca, acest vis s-a îndeplinit. Continuă să valorifice experienÈ›a acumulate de-a lungul anilor în afacerea sa fondată împreună cu colegii săi. Bazată iniÈ›ial pe sistemul design & build, compania a creat mai întâi arhitectură temporară È™i micro-arhitectură, apoi s-a mutat treptat la clădiri la scară mai mare, dar punctul de plecare pentru proiectele lor urmează întotdeauna aceleaÈ™i principii: observaÈ›i contextul, stabiliÈ›i valorile, încorporaÈ›i noul în spiritul arhitecturii contemporane . Celălalt slogan a lor este una mai practică - măsurăm de două ori, tăiem o dată!

​

Milán este asistat de arhitecÈ›ii GedÅ‘ Zsolt, Bölöni Botond È™i Ambrus Ákos, de inginerii Magyar Károly Márton È™i Bokor Ábel, siteul web È™i designul grafic este munca lui Bokor-Mitroi Sixtine, Vass Andrea a creat randările, iar de marketing se ocupă Karácsony László (Madic).

bottom of page